Pengambilan Baru

Sila hubungi kami untuk menempah tempat ke sesi penerangan PERCUMA dan terus mendaftar untuk kelas baru! 013 279 1608.

Sesi Penerangan PERCUMA Untuk Semua Peringkat

Sila hubungi kami untuk menempah tempat ke sesi penerangan PERCUMA ini! 013 279 1608.

Belajar Al-Quran dengan Teknik Al-Baghdadi

Bacaan Al-Quran Teknik Al-Baghdadi Sesuai untuk Warga Emas, Dewasa, Remaja dan Kanak-kanak

Al-Baghdadi Learning Center

Teknik Al-Baghdadi: Mudah, Berkesan dan Berpatutan!

Masih belum menguasai ASAS bacaan Al-Quran dan Tajwid ?

Bersedia awal sebelum menunaikan haji. Sertai kami di Kelab Al-Baghdadi dan Kelab Tajwid.

Al-Baghdadi juga sesuai untuk kaum hawa sama ada ibu atau anak-anak

Teknik yang amat mudah, berkesan yang dapat membantu ibu-ibu yang sudah lama tidak belajar mengaji. Mari perbaiki bacaan kita untuk menjadi ibu yang berpengetahuan.

Al-Baghdadi Untuk Kanak-Kanak

Dengan teknik pembelajaran SAS (Stuktur, Analisis dan Sintesis), Anak-anak akan belajar Al-Quran dengan wajah ceria dan tersenyum.

Thursday, December 11, 2014

Program Cuti Sekolah, Intensif Smart Al-Quran (ISQ) December 2014

Cuti sekolah datang lagi!
  • Anda ingin manfaatkan cuti sekolah anak anda? 
  • Tidak mahu mereka membazirkan cuti dengan hanya bermain Video Game dan melayari internet?
  • Mahu mereka lebih dekat dengan Al-Quran dan mempelajarinya?
        Kami boleh membantu anda! InsyaAllah!     

Al-Baghdadi Learning Center, Selayang akan mengadakan Intensif Smart Al-Quran (ISQ) untuk anak-anak pada musim cuti persekolahan December 2014 ini.




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
     Maklumat Program     
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tarikh    : 16 - 20 Disember 2014 (Selasa hingga Sabtu)
Tempoh  : 5 Hari
Waktu    : 8.30 Pagi - 4.30 Petang
Lokasi    : ALC Batu Caves, Di Atas KWSP Batu Caves.
Yuran     : *RM 284.00
( Termasuk: pendaftaranyuranbuku, bahan bengkel, sijil penyertaan dan makan minum sepanjang bengkel ini.)

* Yuran Pakej Keluarga (RM 284.00 RM 270.00 Sahaja seorang)

Hubungi / SMS / Whatsapp 
Ustaz Fazley : 013 - 285 6342

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
         Latar Belakang         
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  • Teknik Al-Baghdadi adalah suatu pendekatan teknik secara sistematik dan terancang untuk memudahkan pelajar mempelajari asas al-Quran dalam tempoh waktu tertentu dengan hasilnya dapat dilihat dalam tempoh yang singkat. 

  • Teknik ini adalah satu lagi teknik baru yang diolah bagi memudahkan setiap    lapisan    masyarakat    mempelajari    ASAS    al-Quran berpandukan Buku Tamhid Al Baghdadi yang disusun dengan pendekatan terkini disertai alat ketuk sebagai bahan bantu dan pembelajaran dapat dijalankan secara kelas serta memudahkan guru mengawal kelas. 
  • Program cuti sekolah ISQ dirasakan sangat perlu bagi memenuhi permintaan ibu bapa,dan permintaan masyarakat yang tercari-cari tempat untuk anak-anak mempelajari al-Quran secara intensif semasa cuti sekolah, 

  • InsyaAllah program ISQ Al Baghdadi ini dirasakan dapat memenuhi keperluan masakini.
  • Teknik Al-Baghdadi telahpun menghasilkan pelajar-pelajar yang dapat menguasai asas al-Quran dengan pantas dan dapat dilaksanakan secara kelas tanpa ada masalah, tambahan pula pembelajaran    disertai permainan    juga    disediakan    kerana memahami fitrah kanak-kanak yang sememangnya menganggap semua perkara sebagai permainan.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
               Objektif               
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  1. Memperkenalkan murid dengan asas al-Quran menggunakan teknik yang inovatif, kreatif dan berkesan.
  2. Membantu murid membaca al-Quran secara intensif.
  3. Meningkatkan    penguasaan    bacaan    murid-murid    yang berkemahiran membaca secara intensif 
  4. Memastikan semua murid di pusat yang terlibat dapat menjadi pemangkin kearah generasi Ulul Albab. 
  5.  Menyediakan wadah pembelajaran berteraskan al-Quran semasa cuti sekolah.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  Siapa yang boleh sertai ISQ?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ISQ boleh disertai oleh semua murid sekolah rendah ( 7 - 12 Tahun)




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        Yuran Penyertaan      
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Yuran     : *RM 284.00
( Termasuk: pendaftaranyuranbuku, bahan bengkel, sijil penyertaan dan makan minum sepanjang program)

* Yuran Pakej Keluarga (RM 284.00 RM 270.00 Sahaja seorang)

Hubungi / SMS / Whatsapp: 
017 - 204 2027 (Ustaz Akmal) 


013 - 285 6342 (Ustaz Fazley) 

Tuesday, November 04, 2014

PENGAMBILAN BARU AL-BAGHDADI ASAS (DEWASA DAN KANAK-KANAK) :: NOVEMBER 2014 ::

Jom! Belajar Asas Al Quran Teknik Al Baghdadi di ALC Medan Batu Caves untuk bulan November 2014. Pendaftaran Baru dibuka sekarang!! Jangan terlewat . Hubungi 013 285 6342 (Ustaz Fazley)




Kelas Dewasa


Kelas Kanak-Kanak

Berikut adalah maklumat program:
--------------------------------------------------------------------
PENGAMBILAN BARU KELAB AL-BAGHDADI ASAS (DEWASA)
--------------------------------------------------------------------
Hari : Selasa
Masa : 8.30 - 10.30 Malam
Tempat terhad Sila daftar Sekarang!!

--------------------------------------------------------------------
PENGAMBILAN BARU KELAB AL-BAGHDADI ASAS (KANAK-KANAK)
--------------------------------------------------------------------
Hari : Selasa
Masa : 8.30 - 10.30 Malam
Tempat terhad Sila daftar Sekarang!!
------------------------------------------------------------------
PENERANGAN PERCUMA AL BAGHDADI (setiap Rabu November 2014)

5 November 2014
12 November 2014
19November 2014
26 November 2014
-------------------------------------------------------------------



Masa untuk berubah!
INSYAALLAH ANDA TIDAK AKAN BERASA MALU DAN RENDAH DIRI DENGAN TEKNIK AL BAGHDADI!!

Tempat Terhad
Hubungi 013 - 285 6342 (Ustaz Fazley)

Sesi Penerangan Belajar AlQuran Teknik AlBaghdadi :: NOVEMBER 2014 ::

Assalamualaikum, Alhamdulillah sesi penerangan PERCUMA Belajar AlQuran Teknik Al Baghdadi akan diadakan pada setiap hari Rabu.



Berikut adalah beberapa lagi sesi penerangan percuma yang akan diadakan pada bulan November 2014.

SESI PENERANGAN PERCUMA (November 2014)

5 November 2014
12 November  2014
19 November 2014
26 November 2014

Masa : 8.30mlm
Hari : Rabu

Anda semua dijemput hadir ke sesi penerangan PERCUMA ini. In shaa Allah banyak manfaatnya.



# Pusat Pembelajaran AlQuran Teknik AlBaghdadi - ALC Medan Batu Caves.

Hubungi : 013-285 6342 (Ustaz Fazley), 017-204 2027 (Ustaz Akmal) atau layari www.ifikiralquran.com









Thursday, May 22, 2014

Adakah masih ada masa untuk aku belajar AlQuran ? Perkongsian untuk manfaat bersama.

Perkongsian pertama :
"Alhamdulillah. Terima kasih ustaz bantu saya baca Alquran, saya ni buta huruf Alquran, dah lama saya nak belajar tapi saya malu. Saya dah berumur." Itulah kata2 yang sering kami hadapi dan terima di kala sesi pelajaran AlQuran Teknik AlBaghdadi berjalan. Selalunya kata-katanya ni disusuli mata berkaca hiba dgn penuh pengharapan agar mereka dpt terima ilmu Alquran secepatnya. "Takpe kak. Kami hanya bantu, Allah yang turunkan hidayah pada akak utk telefon kami. Syukurlah pada Allah kak."



Perkongsian kedua :
"Ustaz, tolong ajar saya baca Alquran, anak saya dah meninggal. Saya selalu mimpi kan dia. Tapi saya tak dapat sedeqah Yaasin kat dia. Saya bersalah ustaz. Anak saya baik tapi kenapa Allah ambil nyawa dia dulu. Kenapa bukan saya. Saya jahil ustaz. Tolong saya ustaz". Kami mendengar sambil mengetap bibir menahan kesedihan akan situasi ini.

" Abang sabar ye. Allah sayang abang. Dia panjangkan umur abang utk bertaubat dan jadi ayah yang baik juga."




Perkongsian ketiga :

"Ustaz, saya ni dah belajar 3 tahun Iqra'. tapi masih tak pandai baca Quran. Kat sini saya belajar tamhid 3 bulan saja. Saya dah boleh baca ayat panjang walaupun tak laju. Terima kasih Ustaz sebab kenalkan Teknik AlBaghdadi ni kat saya, seronok sangat belajar kat sini. Kawan-kawan dalam kumpulan banyak membantu. Masing-masing tak fikir diri sendiri. Kami dah macam adik beradik". Kata-kata yang lahir dari seorang atok yang turut sama belajar AlQuran Teknik AlBaghdadi. "Terima kasih pakcik sebab bagi maklumbalas begini. Kami berharap pelajar yang lain juga sama-sama dapat manfaat Teknik AlBaghdadi ini".


Perkongsian keempat :
"Abang dapat info ni dari mana ?". "Saya dapat nombor telefon ni dari banting yang ada di depan sekolah ni. Saya cikgu sini. Tiap kali saya lalu jalan ni, pasti mata ni terpandang banting Belajar AlQuran ni. Tapi hati ni tak teringat nak telefon pun masa tu. Tetiba saya baru teringat sekiranya ditakdirkan ibu dan ayah saya meninggal dunia, dapat tak saya berikan khidmat terahir mengimami solat jenazah ibu dan ayah saya tu nanti. Adakah saya mampu menjadi anak yang baik, solat dan mendoakan ibu dan ayah saya nanti. Tolong saya Ustaz, ajar saya AlQuran. Sekarang baru saya sedar yang saya ambil mudah kepentingan belajar AlQuran. Tolong Ustaz..". Saya yang mendengar perbualan telefon ni terkedu tak terkata akan betapa perihatinnya saudara tadi. Adakah kita pernah terfikir begini ? Masih belum terlambat untuk berubah. Tepuk dada tanya iman.


"Sekiranya mungkin kata-kata begini bermain di minda anda. Hubungi kami. Kami pasti membantu anda. Hubungi/sms/whatsapp : 013-285 6342 (Ustaz Fazley), 013-351 0860 (En. Faizal).


Tuesday, April 15, 2014

Sesi Penerangan Percuma Belajar Al Quran Teknik Al Baghdadi

 
JOM BELAJAR AL QURAN
CARA MUDAH BELAJAR AL QURAN
 
Sukacita dimaklumkan bahawa ALC Batu Caves akan mengadakan sesi Penerangan Percuma Teknik Al Baghdadi pada 
 
Hari : Khamis
Tarikh : 17 April 2014
Masa : 8.45 Malam
Tempat : Dewan seminar ALC Batu Caves, Atas Pejabat KWSP Batu Caves
 
Penyampai
Al Fadhil Ustaz Zool Fadli Abdul Rahman.
 
Semua dijemput hadir.
Terbuka kepada semua peringkat umur.
 
Sila sahkan kehadiran hubungi
Call / SMS / Whatsapp / 013-2099123 / 013 2791608 / 012 9700280

 

Tuesday, March 25, 2014

JADUAL KELAS TERBARU (PERINGKAT ASAS DEWASA DAN KANAK KANAK) PENGAMBILAN BULAN APRIL 2014




Kelas Mengaji Al Quran Pengambilan Bulan APRIL 2014
 
Pengambilan Pelajar Baru Dewasa
 

PERINGKAT ASAS
 
Tarikh Mula Kelas:
17 APRIL 2014
 
KELAS SETIAP HARI KHAMIS JAM 8.30 - 10.30 MALAM
 

PERINGKAT TALLAQI DAN TAJWID SURAH PILIHAN
 
 
Tarikh Mula Kelas:
2 APRIL 2014
 
KELAS SETIAP HARI RABU JAM 8.30 - 10.30 MALAM
 

 GURU BERPENGALAMAN
USTAZ ZOOLFADLI ABDUL RAHMAN
 
 
YURAN PENDAFTARAN
RM25.00
 
YURAN BULANAN
RM100.00
 
PENDAFTARAN DIBUKA SEKARANG!!

------------------------------------------------------------------------------------------------

Pengambilan Pelajar Baru Kanak - kanak


Tarikh Mula Kelas:
01 APRIL 2014
 
KELAS SETIAP HARI SELASA DAN KHAMIS JAM 8.00 - 9.30 MALAM


--------------------------------------------------------------------------------------------------

HUBUNGI

Pejabat - 03 - 61869901
  013 - 2099123 call / sms / whatsapp
012-9700280 - call / sms / whatsapp
013 2791608 call / sms / whatsapp